• Home
  • Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Reischeques

Heb je iets te vieren of wil je iemand een leuk cadeau geven, dan kun je bij Puur Kroatië een reischeque kopen. De hoogte van het bedrag kun je zelf bepalen. Indien je de reischeque cadeau geeft dien je de gegevens van de ontvanger aan ons door te geven. Na ontvangst van de betaling zal de reischeque op naam van de ontvanger worden afgegeven.

Voorwaarden reischeque:
Een Puur Kroatië reischeque kent de volgende voorwaarden: De reischeque is alleen te gebruiken voor reizen aangeboden en samengesteld door Puur Kroatië en kan uitsluitend bij Puur Kroatië worden ingewisseld. De reischeque kan niet worden verzilverd in contanten of andere waardepapieren. De reischeque vervalt twee jaar na de uitgiftedatum. Na deze datum is de cheque ongeldig!

De reischeque kan niet gebruikt worden voor reeds geboekte reizen. De reischeque is niet overdraagbaar. Indien het aankoopbedrag lager is dan het waardebedrag van de cheque wordt het restant niet in contanten of andere waardepapieren uitgekeerd. De reischeque is niet geldig in combinatie met andere acties en/of andere reischeques van Puur Kroatië.

Kortingen en Acties:
Een korting of actie is niet geldig op een reeds gemaakte boeking. Een korting of actie kan ook niet gecombineerd worden.

Wat betekenen de beschrijvingen van de accommodatie types?  reischeques
Studio: afzonderlijke woon/slaapeenheid in een huis (gebouw).
Appartement: afzonderlijke wooneenheid in een gebouw met woonkamer en minimaal 1 slaapkamer.
Bungalow: vrijstaand huis met soms een verdieping
Villa: (vrijstaand) groot woonhuis, soms met privé-zwembad

Wat betekenen de volgende afkortingen?
p.n: per nacht
p.p: per persoon
p.p.p.n: per persoon per nacht
p.a.p.n: per accommodatie per nacht
p.w.: per week
1,2,3,pk: 1,2, of 3 persoonskamer
lg: logies (overnachting)
lo: logies met ontbijt
hp: halfpension
vp: volpension
bd: bad/douche, ba: bad, do: douche, ac: airconditioning, bl: balkon, te: terras, zz: zeezijde, lz: landzijde

Hoe zit het met aankomst- en vertrektijden?
De aankomst en vertrektijden ontvangt u samen met de reisbescheiden. Aankomst is vaak vanaf 16.00 in de middag en het vertrek voor 10.00 ’s ochtends, maar in uw reisbescheiden vindt u de exacte tijden. Het kan gebeuren dat u onverwacht niet op tijd aan kunt komen. In dat geval dient u telefonisch contact op te nemen met uw contactpersoon ter plaatse of de accommodatieverschaffer.

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden (voucher) voor mijn reis?
Indien u de reis meer dan 6 weken voor uw aankomstdatum reserveert, dan ontvangt u de reisbescheiden circa 2 weken voor vertrek per post (e-mail). Als u minder dan 4 weken voor vertrek reserveert, ontvangt u na ontvangst van betaling uw reisbescheiden zo spoedig mogelijk per post (e-mail). De reisbescheiden bevatten onder meer een bevestiging van de reservering, routebeschrijving, gegevens van uw contactpersoon ter plaatse, het adres van de door u gehuurde accommodatie, aankomst- en vertrektijden en andere belangrijke informatie over de accommodatie.

Is het mogelijk om een lastminute accommodatie te reserveren (boeken)?
Wij adviseren om tijdig te reserveren, aangezien de lastminute keuze beperkt is. Alleen reizen die meer dan 5 werkdagen voor aankomst geboekt zijn, kunnen door ons in behandeling genomen worden. Uw reisbescheiden worden dan direct na ontvangst van betaling aan u toegestuurd.

Moet ik een borg voor een accommodatie betalen en wanneer en hoe krijg ik deze terug?
De eigenaar / beheerder van bepaalde accommodaties wil dat u een borg voldoet zodat u in geval van schade aan de accommodatie niet voor onverwachte kosten komt te staan. We vragen zelf geen borg en bepalen de hoogte van de borg van de eigenaar / beheerder niet. De hoogte van de borg is afhankelijk van de accommodatie. De manier(en) waarop u de borg kunt betalen is afhankelijk van de accommodatie (eigenaar). Het is meestal zo dat u bij privé eigenaren de borg vaak contant (soms in de lokale valuta) dient te voldoen.

Wat moet ik doen als ik ter plaatse mijn verblijf wil verlengen?
Neem contact op met ons en dan kunnen wij voor u een verlenging proberen te regelen.

Komt het interieur precies overeen met wat ik op de website zie?
Het interieur van de accommodaties komt in sommige gevallen (bijvoorbeeld bij appartementen) niet exact overeen met de foto’s op de internetpagina. De foto’s geven in dat geval echter wel een goede impressie van de accommodatie.

Hoe zit het met de keukeninrichting van mijn accommodatie?
De keukeninrichting is in veel gevallen bescheidener dan thuis. In alle gevallen zijn kookplaat, gootsteen, pannen en servies aanwezig. De duurdere accommodaties zijn natuurlijk voorzien van luxe apparatuur. Zaken zoals vaatwasmachine, magnetron, koffiezetter e.d. staan aangegeven bij de beschrijving van de accommodatie.

Mag ik huisdieren meenemen?
Huisdieren zijn niet toegestaan tenzij anders aangegeven op de pagina met de gedetailleerde informatie van uw accommodatie. Soms dient u voor uw huisdier een toeslag te betalen. Indien u een huisdier meeneemt waar dit niet toegestaan is, kan het huisdier de toegang tot de accommodatie en/of terrein verboden worden. Indien u meerdere huisdieren mee wilt nemen, dient u altijd contact op te nemen met ons en er zal in overleg met de huiseigenaar gekeken worden of dit mogelijk is.

Kan de eigenaar / beheerder in de accommodatie en/of rondom de accommodatie komen tijdens de periode dat ik de accommodatie gehuurd heb?
Indien er geen aanleiding voor is, zal de eigenaar niet in en/of bij de accommodatie komen. Echter, de eigenaar/ beheerder of een gevolmachtigde van deze heeft ten alle tijde toegang tot de accommodaties voor eventueel onderhoud, reparaties, noodgevallen of enig andere situatie die de eigenaar/ beheerder aanleiding geeft voor zijn/ haar aanwezigheid. Het kan gebeuren dat de eigenaar op hetzelfde terrein of in hetzelfde gebouw woont. U kunt er van uitgaan, dat de eigenaar zich terugtrekt en dat u kunt genieten van uw vakantie.

Wat zijn de reserveringskosten?
Aan het maken van een reservering zijn administratieve kosten van € 30,- verbonden.

Hoe zit het met de toeristenbelasting is deze inbegrepen of niet en waar moet ik deze voldoen?
Tenzij anders vermeld is de toeristenbelasting niet inbegrepen bij de reissom. De hoogte is wettelijk bepaald en afhankelijk van het aantal personen in uw reisgezelschap. U dient deze kosten ter plaatse te voldoen aan de eigenaar/beheerder. In Kroatië geldt een vrijstelling voor de kinderen t/m 11 jaar, kinderen van 12 tot 18 jaar betalen 50% van de hoogte van de toeristenbelasting.

Hoe zit het met de valuta?
Alles wat u ter plaatse moet voldoen, zoals bijvoorbeeld borg, schoonmaakkosten etc. dient u in de lokale valuta te voldoen. De prijzen op de Internet pagina’s zijn in Euro’s, ter indicatie en onder voorbehoud. Op de meeste locaties kunt u gebruik maken van geldautomaten. Brandstof tanken in Kroatië wordt meestal betaald met cash, kleinere benzinestation zijn in het algemeen niet voorzien van betaalautomaten. Hetzelfde geldt voor kleinere winkels.

Wat betekent een kindvriendelijke accommodatie?
Bij een aantal accommodaties staat vermeld dat de accommodatie geschikt is voor kinderen, maar de accommodatie kan ook een kindvriendelijke locatie hebben, er kan een speeltuin aanwezig zijn of er kan kindermeubilair aanwezig zijn of gehuurd worden. Kinderen blijven ten alle tijden de volledige verantwoordelijkheid van de ouders. Voor de kleinste onder ons is het vaak mogelijk om een campingbedje of kinderstoel te bestellen, dit kunt u opgeven bij uw reservering. We adviseren u zelf bedlinnen mee te nemen voor de campingbedjes.

Ik wil een kinderbedje reserveren, is dit mogelijk?
Indien er kinderbedden beschikbaar zijn, dan staat dit vermeld bij de accommodatie, met de eventuele toeslag die aan het huren verbonden is. In enkele gevallen dient u deze bedden vooraf bij ons te reserveren; dit staat op de accommodatie pagina aangegeven.

Ik wil met meer personen in de accommodatie dan het op de website aangegeven maximum, is dit mogelijk?
Het is niet toegestaan het maximale aantal personen dat op de website aangegeven staat te overschrijden. De eigenaar / beheerder van de accommodatie heeft het recht om u de toegang en het verblijf in de accommodatie te weigeren! Het aangegeven personenaantal is inclusief baby’s en kinderen.

Hoe kan ik zeker zijn dat de accommodatie die ik op Internet zie ook echt bestaat?
We hebben onze eigen kwaliteitszorg (bezoek van accommodaties, referenties enz.) die er voor zorgt dat u zorgeloos van uw vakantie kunt genieten. Een accommodatie voldoet aan de omschrijving over de kwaliteit. Indien u een specifieke vraag heeft over een accommodatie, kunt u contact opnemen met CROATIAN NATIONAL TOURISTBOARD.

Moet ik linnengoed meenemen?
Linnengoed is in de regel inbegrepen, tenzij anders vermeld. In Kroatië zijn vanwege het klimaat meestal geen dekbedden aanwezig, maar lakens en dekens.

Welke accommodaties worden er verhuurd?
We hebben een groot aanbod, in verschillende types van accommodaties, zoals appartementen, bungalows, villa’s, agrotoerisme, bed & breakfast en hotels in Kroatië.

Wat zijn de annuleringscondities?
Voor meer details lees de Reis-en Boekingsvoorwaarden voorwaarden, artikel Wijziging en annulering door de reiziger.

Ik wil ver van te tevoren (> 9 maanden) reserveren, is dit mogelijk?
U kunt bij ons maximaal 1 jaar tevoren reserveren. Indien prijzen niet bekend zijn kunnen er eventueel voorlopige reserveringen gemaakt worden. U komt dan op een lijst te staan en zodra het boekingseizoen geopend is, zullen wij met u contact opnemen om u de juiste informatie/ prijzen en eventuele bijkomende kosten door te geven. U kunt dan beslissen of u deze accommodatie wilt reserveren. Bij voorreserveringen kan er een prijsindicatie worden gegeven, maar uiteraard zijn de prijzen onder voorbehoud. U dient een voorreservering via e-mail info@puurkroatienl op te geven.

Ik wil mijn reservering wijzigen, kan dat?
In sommige gevallen zijn wijzigingen mogelijk. De minimale wijzigingskosten bedragen Euro 35,- de uiteindelijke kosten zijn afhankelijk van de aard van de wijziging en de accommodatie. Voor details zie Algemene voorwaarden, artikel Wijziging en annulering door reiziger. Let op: zeker in het hoogseizoen zijn wijzigingen slechts zeer beperkt mogelijk en / of hebben deze wijzigingen hoge kosten tot gevolg.

Wanneer is uw reis definitief gereserveerd?
Uw reis is definitief gereserveerd in de door u aangevraagde periode, zodra u een factuur heeft ontvangen van ons per email.

Hoe zit het met reis en annuleringsverzekeringen?
Het is gewenst (verstandig) om een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. In een probleemgeval kunt u terugvallen op deze verzekering. U kunt bij uw reservering aangeven of u een verzekering wilt afsluiten.

Ik heb een klacht over de organisatie of de accommodatie, wat moet ik doen?
We streven er naar cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het kan voorkomen, dat iets niet helemaal naar wens verloopt. Wij vragen u in dat geval uw contactpersoon ter plaatse, dit is degene waarbij u de sleutel haalt, binnen 48 uur na aankomst in de accommodatie in te lichten over de gebreken en/of onvolkomenheden. Hij of zij zal proberen deze zo spoedig mogelijk te verhelpen. Indien uw klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, dient u uw klacht altijd op schrift te laten bevestigen door uw contactpersoon en deze na terugkomst, samen met een schriftelijke toelichting, bij ons in te dienen. Klachten die u niet op deze manier indient, zullen bij afhandeling op ons bureau vertraging oplopen of kunnen om deze reden zelfs niet in behandeling genomen worden.

De vakantie was niet zoals verwacht, hoe zit dat?
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen, andere gewoonten, andere cultuur, ander eten. Al deze veranderingen zijn de aantrekkelijke kanten van het reizen, maar ook wel iets om bij stil te staan. Houdt u er rekening mee dat het in het buitenland anders is dan thuis. Ook moet u rekening houden met beperkte openingstijden van winkels en uitgaansmogelijkheden en een beperkter aanbod van faciliteiten. Soms is er slechts vertier in het hoogseizoen en is het zwembad beperkt of niet open in voor- en naseizoen. Voorts kunnen lokale hygiëne standaards afwijken van de uwe, sommige eigenaren werken/leven verbazend lang met noodoplossingen. Dit zijn enkele voorbeelden van lokale charme / cultuur waar we geen invloed op hebben en u rekening mee dient te houden.

Wordt er met sterren gewerkt?
Het aanbod bestaat voor een deel uit (privé) accommodaties, die niet in internationaal luxe-standaards zijn in te delen. De accommodaties weerspiegelen de plaatselijke traditie, stijl en persoonlijke smaak van de eigenaren. Wel zijn alle accommodaties goedgekeurd door lokale toeristische bureaus/instellingen t.b.v. accommodatie controle.

Hoe kom ik er achter of een reis beschikbaar is in de gewenste periode?
U dient een reis te zoeken die aan uw eisen voldoet en op het contactformulier de gewenste reisdatum aan te geven. Beschikbaarheid van de accommodatie checken wij door contact met onze partners. Indien accommodatie beschikbaar is voor aangegeven periode, stellen wij u hiervan op de hoogte. Als de accommodatie niet beschikbaar is, trachten wij voor u een accommodatie te zoeken met dezelfde criteria als waarmee u de accommodatie van uw eerste keuze heeft gevonden. Het aanbod is zeer groot, dus er zit altijd een accommodatie bij die bij u past!

Hoe staat het met de privacy van mijn gegevens?
We gaan uiterst zorgvuldig met uw persoonsgegevens om en zullen deze niet zonder uw toestemming aan derden verstrekken (afgezien van de noodzakelijke gegevensverstrekking voor de verhuur, facturering e.d.).

Hoe zit het met paspoort, identiteitskaart e.d.?
U dient zelf voor de juiste reisdocumenten te zorgen. Reizen met een verlopen paspoort is niet mogelijk. Europese reizigers dienen in het bezit te zijn van een geldig paspoort/ID Kaart. Indien u niet de Nederlandse nationaliteit heeft, adviseren we u contact op te nemen met de ambassade van Kroatië. Automobilisten dienen tevens te beschikken over een geldige ‘Groene’ kaart en geldig rijbewijs.

Ik heb een goede tip over een accommodatie, wat kan ik hiermee doen?
We zijn altijd geïnteresseerd in uw mening. Heeft u opmerkingen of tips (lekkere restaurants, mooie wandelroutes, reistips …), laat het ons na uw vakantie weten. Een volgende gast heeft misschien profijt van uw ervaringen!

Wanneer is Puur Kroatië bereikbaar?
We zijn van maandag t/m vrijdag, van 09.00 u tot 17.00 u. bereikbaar op het nummer: +31(0)85-4018795. Bij afwezigheid of wanneer de lijn bezet is wordt u automatisch doorgeschakeld naar het voicemailsysteem, hier kunt u altijd een bericht inspreken en wordt u door ons terug gebeld. U kunt natuurlijk 24 uur per dag, 7 dagen per week de website bekijken en ons een e-mail sturen.

Is er een catalogus?
Nee, het gehele aanbod staat op Internet, zodoende is de informatie up-to-date, kunt u als eerste reserveren en profiteert u van de beste aanbiedingen.

Error: Only up to 6 widgets are supported in this layout. If you need more add your own layout.

Wat onze klanten zeggen…

  • partner-sunnycars-logo
  • ggto_logo_oranje
  • logopng8
  • partner-kroatie-bureau