Kortingen en Acties:
Een korting of actie is niet geldig op een reeds gemaakte boeking. Een korting of actie kan ook niet gecombineerd worden.

Wat betekenen de beschrijvingen van de accommodatie types? 
Studio: afzonderlijke woon/slaapeenheid in een huis (gebouw).
Appartement: afzonderlijke wooneenheid in een gebouw met woonkamer en minimaal 1 slaapkamer.
Bungalow: vrijstaand huis met soms een verdieping
Villa: (vrijstaand) groot woonhuis, soms met privé-zwembad

Wat betekenen de volgende afkortingen?
p.n: per nacht
p.p: per persoon
p.p.p.n: per persoon per nacht
p.a.p.n: per accommodatie per nacht
p.w.: per week
1,2,3,pk: 1,2, of 3 persoonskamer
lg: logies (overnachting)
lo: logies met ontbijt
hp: halfpension
vp: volpension
bd: bad/douche, ba: bad, do: douche, ac: airconditioning, bl: balkon, te: terras, zz: zeezijde, lz: landzijdejou

Vervoer

Wil je per vliegtuig naar Kroatië dan raden we jou aan zelf de tickets te boeken. Dit is altijd voordeliger. Je kunt vliegen vanaf Amsterdam, Rotterdam, en Eindhoven. Daarnaast zijn er veel mogelijkheden vanaf Belgische en Duitse luchthavens. Bij de keuze van jouw reis vertellen wij je op welke luchthaven in Kroatië je het beste kunt vliegen.

Reis je met eigen auto dan geniet je bij Puur Kroatië veel voordelen. Zo hoef je bij Puur Kroatië niet op de enorme drukke weekenddagen te reizen in het hoogseizoen. Je kunt bij ons iedere dag je reis  in Kroatië beginnen. Daarnaast ontvang je handige tips voor onderweg en hebben we leuke stops voor je in Z-Duitsland, Oostenrijk , Slovenië voor een overnachting onderweg.

Zijn er handdoeken en lakens aanwezig?
In alle accommodaties wordt bedlinnen en handdoeken (voor in de badkamer) verzorgd. Strand/zwembad handdoeken en keukenlinnengoed moet je wel zelf meenemen. Wisseling van linnengoed gebeurt in de meeste accommodaties 1 tot 3 keer per week.

Hoe laat kan ik inchecken en uitchecken bij de accommodatie?
Inchecken kan meestal vanaf 15.00 uur. Bij een eerdere aankomst, zal de accommodatie-eigenaar altijd zijn best doen je appartement/kamer eerder gebruiksklaar te hebben. Of dit lukt is mede afhankelijk van de vertrektijd van de vorige gasten.

Uitchecken moet meestal rond 10.00 uur. Bij een hele late terugvlucht kan in overleg met de eigenaar soms de kamer/het appartement langer aangehouden worden. Vaak wordt hier een bedrag voor gerekend. Betaling hiervan is altijd ter plaatse rechtstreeks bij de eigenaar.

Moet ik een borg voor een accommodatie betalen en wanneer en hoe krijg ik deze terug?
De eigenaar/beheerder van bepaalde accommodaties wil dat je een borg voldoet zodat je in geval van schade aan de accommodatie niet voor onverwachte kosten komt te staan. We vragen zelf geen borg en bepalen de hoogte van de borg van de eigenaar/beheerder niet. De hoogte van de borg is afhankelijk van de accommodatie. De manier(en) waarop je de borg kunt betalen is afhankelijk van de accommodatie (eigenaar). Het is meestal zo dat je bij privé eigenaren de borg vaak contant (soms in de lokale valuta) dient te voldoen.

Wat moet ik doen als ik ter plaatse mijn verblijf wil verlengen?
Neem contact op met ons en dan kunnen wij voor jou een verlenging proberen te regelen.

Komt het interieur precies overeen met wat ik op de website zie?
Het interieur van de accommodaties komt in sommige gevallen (bijvoorbeeld bij appartementen) niet exact overeen met de foto’s op de internetpagina. De foto’s geven in dat geval echter wel een goede impressie van de accommodatie.

Hoe zit het met de keukeninrichting van mijn accommodatie?
De keukeninrichting is in veel gevallen bescheidener dan thuis. In alle gevallen zijn kookplaat, gootsteen, pannen en servies aanwezig. De duurdere accommodaties zijn natuurlijk voorzien van luxe apparatuur. Zaken zoals vaatwasmachine, magnetron, koffiezetter e.d. staan aangegeven bij de beschrijving van de accommodatie.

Mag ik huisdieren meenemen?
Huisdieren zijn niet toegestaan tenzij anders aangegeven. Je dient altijd bij boeking door te geven of je een huisdier mee wilt nemen.Vaak dien je voor jouw huisdier een toeslag te betalen. Indien je een huisdier meeneemt waar dit niet toegestaan is, kan het huisdier de toegang tot de accommodatie en/of terrein verboden worden.

Kan de eigenaar/beheerder in de accommodatie en/of rondom de accommodatie komen tijdens de periode dat ik de accommodatie gehuurd heb?
Indien er geen aanleiding voor is, zal de eigenaar niet in en/of bij de accommodatie komen. Echter, de eigenaar/ beheerder of een gevolmachtigde van deze heeft ten alle tijde toegang tot de accommodaties voor eventueel onderhoud, reparaties, noodgevallen of enig andere situatie die de eigenaar/beheerder aanleiding geeft voor zijn/haar aanwezigheid. Het kan gebeuren dat de eigenaar op hetzelfde terrein of in hetzelfde gebouw woont. Je kunt er van uitgaan, dat de eigenaar zich terugtrekt en dat je kunt genieten van jouw vakantie.

Wat zijn de reserveringskosten?
Aan het maken van een reservering zijn administratieve kosten van € 30,- verbonden.

Hoe zit het met de toeristenbelasting is deze inbegrepen of niet en waar moet ik deze voldoen?
Tenzij anders vermeld is de toeristenbelasting niet inbegrepen bij de reissom. De hoogte is wettelijk bepaald en afhankelijk van het aantal personen in uw reisgezelschap. Je dient deze kosten ter plaatse te voldoen aan de eigenaar/beheerder. In Kroatië geldt een vrijstelling voor de kinderen t/m 11 jaar, kinderen van 12 tot 18 jaar betalen 50% van de hoogte van de toeristenbelasting.

Wat betekent een kindvriendelijke accommodatie?
Bij een aantal accommodaties staat vermeld dat de accommodatie geschikt is voor kinderen, maar de accommodatie kan ook een kindvriendelijke locatie hebben, er kan een speeltuin aanwezig zijn of er kan kindermeubilair aanwezig zijn of gehuurd worden. Kinderen blijven ten alle tijden de volledige verantwoordelijkheid van de ouders. Voor de kleinste onder ons is het vaak mogelijk om een campingbedje of kinderstoel te bestellen, dit dien je direct bij jouw bokeing door te geven. Wil je nadien nog een kinderbedje boeken dan kan het zijn dat er niks meer aanwezig is. We adviseren je zelf bedlinnen mee te nemen voor de campingbedjes.

Ik wil een kinderbedje reserveren, is dit mogelijk?
Indien er kinderbedden beschikbaar zijn kun je deze tegen een toeslag huren. Dit bedje is vergelijkbaar met een campingbedje voor baby’s.

Ik wil met meer personen in de accommodatie dan het op de website aangegeven maximum, is dit mogelijk?
Het is niet toegestaan het maximale aantal personen dat op de website aangegeven staat te overschrijden. De eigenaar/beheerder van de accommodatie heeft het recht om u de toegang en het verblijf in de accommodatie te weigeren! Het aangegeven personenaantal is inclusief baby’s en kinderen.

Hoe kan ik zeker zijn dat de accommodatie die ik op Internet zie ook echt bestaat?
We hebben onze eigen kwaliteitszorg (bezoek van accommodaties, referenties enz.) die er voor zorgt dat je zorgeloos van jouw vakantie kunt genieten. Een accommodatie voldoet aan de omschrijving over de kwaliteit. Indien je een specifieke vraag hebt over een accommodatie, kun je contact opnemen met CROATIAN NATIONAL TOURISTBOARD.

Welke accommodaties worden er verhuurd?
We hebben een groot aanbod, in verschillende types van accommodaties, zoals appartementen, bungalows, villa’s, agrotoerisme, bed & breakfast, glampings en hotels in Kroatië.

Wat zijn de annuleringscondities?
Voor meer details lees de Reis-en Boekingsvoorwaarden voorwaarden, artikel Wijziging en annulering door de reiziger.

Ik wil ver van te tevoren (> 9 maanden) reserveren, is dit mogelijk?
U kunt bij ons maximaal 1 jaar tevoren reserveren. Indien prijzen niet bekend zijn kunnen er eventueel voorlopige reserveringen gemaakt worden. U komt dan op een lijst te staan en zodra het boekingseizoen geopend is, zullen wij met u contact opnemen om u de juiste informatie/ prijzen en eventuele bijkomende kosten door te geven. U kunt dan beslissen of u deze accommodatie wilt reserveren. Bij voorreserveringen kan er een prijsindicatie worden gegeven, maar uiteraard zijn de prijzen onder voorbehoud. U dient een voorreservering via e-mail info@puurkroatie.nl op te geven.

Wanneer is mijn boeking definitief?
Als je je gegevens aan Puur Kroatië hebt doorgegeven en akkoord bent gegaan met onze voorwaarden beschouwen wij je boekingsaanvraag als definitief. Je ontvangt dan per omgaande per email de bevestiging dat wij je boekingsaanvraag hebben ontvangen.

Factuur en betaling
Binnen enkele werkdagen volgt de reisovereenkomst tevens factuur. Controleer deze heel goed, zowel je persoonlijke gegevens als de reisgegevens moeten absoluut correct zijn weergegeven. Moeten we nadien wijzigingen doorvoeren dan zijn hier kosten aanverbonden. 30% van het totaalbedrag betaal je bij boeking. Het restant moet uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons binnen zijn.

Waar vind ik informatie over mijn geboekte reis?
Boek je jouw vakantie bij Puur Kroatië, dan krijg je een login voor ‘mijn reisomgeving’, een persoonlijke portal voor jouw reis. Op de portal van Puur Kroatië vind je online alle informatie en documenten aangaande de door jou geboekte vakantie zoals jouw factuur, details over de boeking, en jouw reisbescheiden. Zodra er nieuwe documenten voor je klaar staan ontvang je hierover per e-mail bericht.

Wijzigingen
Mocht je wijzigingen willen doorvoeren of moet de reis toch geannuleerd worden dan hanteert Puur Kroatië de algemene voorwaarden en zijn er dus kosten aan verbonden.

Wanneer ontvang ik mijn reispapieren?
Ongeveer 3 weken voor vertrek staan jouw reispapieren klaar in mijn reisomgeving.

Hoe zit het met reis en annuleringsverzekeringen?
Het is gewenst (verstandig) om een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. In een probleemgeval kun je terugvallen op deze verzekering. Je kunt bij jouw reservering aangeven of je een verzekering wilt afsluiten.

Verwachtingen
Je hebt van ons  vooraf uitgebreide infromatie ontvangen over jouw vakantie. We hebben je foto’s en beschrijving toegestuurd, toch kan het zijn dat je bepaalde verwachtingen had.
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen, andere gewoonten, andere cultuur, ander eten. Al deze veranderingen zijn de aantrekkelijke kanten van het reizen, maar ook wel iets om bij stil te staan. Hou er rekening mee dat het in het buitenland anders is dan thuis. Ook dien je rekening houden met beperkte openingstijden van winkels en uitgaansmogelijkheden en een beperkter aanbod van faciliteiten bij reizen buiten het hoogseizoen. Soms is er slechts vertier in het hoogseizoen en is het zwembad beperkt of niet open in voor- en naseizoen. Voorts kun je ook weleeens de enige gast zijn buiten het hoogseizoen. Dit zijn enkele voorbeelden waar we geen invloed op hebben en je rekening mee dient te houden.

Niet tevreden
Ondanks alle zorg vooraf kan het gebeuren dat je toch niet helemaal tevreden bent over de reis, je accommodatie of de auto. Of misschien loop je ter plaatse tegen een probleem aan. Ons is gebleken dat de Puur Kroatië reiziger niet gelijk in paniek raakt en zelf bepaalde zaken oplost. Toch leggen we je graag uit wat te doen. Neem altijd eerst contact op met de betreffende dienstverlener ter plaatse (lokaal agentschap, accommodatiebeheerder, autoverhuurmaatschappij) en leg je probleem voor. Meestal kunnen zij je goed helpen en kun je snel verder van je vakantie genieten. Is contact niet mogelijk of wordt je probleem niet naar tevredenheid opgelost, neem dan direct vanaf je vakantieadres per e-mail (info@puurkroatie.nl ) of telefoon (+31854018795) contact op met Puur Kroatië in Nederland. Dit is echt noodzakelijk omdat we je alleen kunnen helpen als we op de hoogte worden gesteld. Ben je eenmaal terug in Nederland, dan kunnen we het probleem niet meer oplossen. Klachten die dus pas na terugkomst voor het eerst aan ons worden voorgelegd, kunnen we dan ook niet in behandeling nemen. Voor verdere informatie verwijzen wij je naar consuwijzer en onze algemene voorwaarden.

Wordt er met sterren gewerkt?
Het aanbod bestaat voor een deel uit (privé) accommodaties, die niet in internationaal luxe-standaards zijn in te delen. De accommodaties weerspiegelen de plaatselijke traditie, stijl en persoonlijke smaak van de eigenaren. Wel zijn alle accommodaties goedgekeurd door lokale toeristische bureaus/instellingen t.b.v. accommodatie controle.

Hoe kom ik er achter of een reis beschikbaar is in de gewenste periode?
Beschikbaarheid van de accommodatie checken wij door contact met onze partners. Indien accommodatie beschikbaar is voor aangegeven periode, stellen wij je hiervan op de hoogte. Als de accommodatie niet beschikbaar is, trachten wij voor jou een accommodatie te zoeken met dezelfde criteria als waarmee je de accommodatie van jouw eerste keuze hebt gevonden. Het aanbod is zeer groot, dus er zit altijd een accommodatie bij die bij je past!

Hoe staat het met de privacy van mijn gegevens?
We gaan uiterst zorgvuldig met uw persoonsgegevens om en zullen deze niet zonder uw toestemming aan derden verstrekken (afgezien van de noodzakelijke gegevensverstrekking voor de verhuur, facturering e.d.).

Hoe zit het met paspoort, identiteitskaart e.d.?
Je dient zelf voor de juiste reisdocumenten te zorgen. Reizen met een verlopen paspoort is niet mogelijk. Europese reizigers dienen in het bezit te zijn van een geldig paspoort/ID Kaart. Indien je niet de Nederlandse nationaliteit hebt, adviseren we jou contact op te nemen met de ambassade van Kroatië. Automobilisten dienen tevens te beschikken over een geldige ‘Groene’ kaart en geldig rijbewijs.

Ik heb een goede tip over een accommodatie, wat kan ik hiermee doen?
We zijn altijd geïnteresseerd in uw mening. Heeft u opmerkingen of tips (lekkere restaurants, mooie wandelroutes, reistips …), laat het ons na jouw vakantie weten. Een volgende gast heeft misschien profijt van uw ervaringen!

Wanneer is Puur Kroatië bereikbaar?
We zijn van maandag t/m vrijdag, van 07.00 u tot 16.00 u. bereikbaar op het nummer: +31(0)85-4018795. Bij afwezigheid of wanneer de lijn bezet is wordt u automatisch doorgeschakeld naar het voicemailsysteem, hier kun je altijd een bericht inspreken en wordt je door ons terug gebeld. Je kunt natuurlijk 24 uur per dag, 7 dagen per week de website bekijken en ons een e-mail sturen.

Reischeques

Heb je iets te vieren of wil je iemand een leuk cadeau geven, dan kun je bij Puur Kroatië een reischeque kopen. De hoogte van het bedrag kun je zelf bepalen. Indien je de reischeque cadeau geeft dien je de gegevens van de ontvanger aan ons door te geven. Na ontvangst van de betaling zal de reischeque op naam van de ontvanger worden afgegeven.

Voorwaarden reischeque:
Een Puur Kroatië reischeque kent de volgende voorwaarden: De reischeque is alleen te gebruiken voor reizen aangeboden en samengesteld door Puur Kroatië en kan uitsluitend bij Puur Kroatië worden ingewisseld. De reischeque kan niet worden verzilverd in contanten of andere waardepapieren. De reischeque vervalt twee jaar na de uitgiftedatum. Na deze datum is de cheque ongeldig!

De reischeque kan niet gebruikt worden voor reeds geboekte reizen. De reischeque is niet overdraagbaar. Indien het aankoopbedrag lager is dan het waardebedrag van de cheque wordt het restant niet in contanten of andere waardepapieren uitgekeerd. De reischeque is niet geldig in combinatie met andere acties en/of andere reischeques van Puur Kroatië.

Is er een catalogus?
Nee, het gehele aanbod staat op internet, zodoende is de informatie up-to-date, kun je als eerste reserveren en profiteer je van de beste aanbiedingen.