Het andere Kroatië
Reisconcepten door experts
Weg van de massa
Handpicked vakantieadresjes
Aangesloten bij
9.5/10 beoordeling op Reisorakel
Contact

Veelgestelde vragen

Kleinschalig en weg van de massa

Met Puur Kroatië ben je in 1x klaar voor je vakantie

Meer informatie

5 meest gestelde vragen

  • Wanneer is jullie reisaanbod te boeken?

    Ons reisaanbod voor de periode april t/m oktober komt rond november online.

    De citytrip bestemmingen Zagreb, Zadar, Split met of zonder Plitvice zijn het hele jaar door te boeken.

     

  • Tot wanneer geldt vroegboekvoordeel?

    100 EUR vroeboekvoordeel geldt voor alle samengestelde reizen die direct via de website worden geboekt in de periode 15 november – 31 januari.

  • Gratis annuleren

    Als je een boeking maakt kan je deze in veel gevallen zelf binnen 3 dagen kosteloos annuleren.

    De mogelijkheid om jouw boeking kosteloos te annuleren geldt niet voor de volgende situaties:
    Vertrek binnen 10 weken
    Boeking op aanvraag

  • Wanneer ontvang ik alle reispapieren?

    Reisbescheiden worden uiterlijk 14 dagen voor vertrek per e-mail gestuurd naar de hoofdboeker. Een enkele keer wordt deze door de spambox onderschept; check ook deze map.

  • Welke zekerheden bieden jullie?

    Puur Kroatië is aangesloten bij de VvKR en bij Garantiefonds VZR Garant

    Daarnaast mag je het volgende van ons verwachten:
    Van begin tot eind goede zorgen
    Kleinschalige vakantiedresjes

Algemeen

  • Reisvoorstel aanvragen

    Dromen over een volgende vakantie, plannen maken maar soms is het tijd voor een reality check: wat zal mijn droomreis kosten?
    Je kunt eerst een prijsschatting opvragen door bij de reis van jouw keuze een gratis reisvoorstel aan te vragen.

    Bij een aanvraag voor een reisvoorstel kijken we naar jouw persoonlijke wensen. Bijvoorbeeld vooraf een keuze uit accommodaties of upgrading, aangepaste reisroute, los bijboeken van activiteiten.

  • Zonder kosten annuleren

    Heb je jouw ideale vakantie gevonden maar wil je nog even bedenktijd? Geen probleem!
    Je kunt altijd een samengestelde reis voor 3 dagen in optie boeken. Met een optie heb je een bedenkperiode van maximaal 3 dagen. Binnen deze periode kun je vrijblijvend kiezen om definitief te boeken of kosteloos te annuleren. Indien wij binnen de bedenkperiode van 3 dagen niets van jou vernemen, wordt de optieboeking automatisch definitief.

    Voor losse accommodaties geldt een bedenktijd van 2 dagen.

    Uiteraard zullen wij voordat de optieboeking verloopt je nog een herinneringsmail sturen om je te attenderen op het verlopen van jouw optieboeking.

    Kosteloos annuleren geldt niet voor de volgende situaties:

    • Vertrek binnen 10 weken.
    • Boekingen op aanvraag.
    Boekingen op aanvraag beschouwt Puur Kroatië als een definitieve boeking als de aanvraag door Puur Kroatië is bevestigd en kunnen enkel geannuleerd worden volgens onze algemene voorwaarden.

    Wanneer afwijkende voorwaarden voor jouw vakantie van toepassing zijn, word jij hier tijdens het boekingsproces over geïnformeerd.

  • Aanbiedingen

    Door tijdig de vakantie te boeken, verzeker je jezelf niet alleen van een vakantie die jouw bijzondere interesse geniet en die aansluit bij jouw wensen maar profiteer je door vroegboekvoordeel ook van een lagere prijs.

  • Kortingen en acties

    Een korting of actie is niet geldig op een reeds gemaakte boeking. Een korting of actie kan niet gecombineerd worden. Voorbeeld: Heb je een kortingsbon dan kun je bij een boeking deze niet combineren met bijvoorbeeld de vroeboekactie.

    Bij winacties geldt het volgende: Een te winnen prijs is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Een prijs is evenmin inwisselbaar voor geld en/of goederen.

  • Reizen met huisdieren

    Sommige eigenaren vinden het geen probleem om huisdieren te ontvangen. Huisdieren zijn echter alleen toegestaan als dit vooraf wordt aangegeven. Je dient altijd bij boeking door te geven of je een huisdier mee wilt nemen. Voor het meenemen van jouw huisdier geldt een toeslag.Indien je een huisdier meeneemt waar dit niet toegestaan is, kan het huisdier de toegang tot de accommodatie en/of terrein geweigerd worden.

  • Bijkomende kosten

    Babybedjes, kluisjes en dergelijke dienen  meestal ter plaatse te worden afgerekend op basis van beschikbaarheid. Ook de kosten voor het meenemen van een huisdier dienen meestal ter plaatse te worden voldaan.

    Daarnaast bieden verschillende accommodaties ook wellness en andere activiteiten aan, vaak tegen betaling. Deze kosten dienen ook ter plaatse te worden afgerekend op basis van beschikbaarheid.

    Verder dien je rekening te houden met kosten voor het garantiefonds en dossierkosten.

Boeking

  • Een boeking maken

    Je kunt onze reizen via de website of per e-mail boeken. Je kunt onze reizen ook boeken via enkele andere reisorganisaties of bedrijven gespecialiseerd in reisbemiddeling.

  • Preferentie of essentie

    Preferenties zijn vrijblijvend
    Je kunt je voorkeur voor bijvoorbeeld een accommodatie met zeezicht of begane grond als voorkeur doorgeven. Alleen kunnen we niet 100% garantie geven dat jouw voorkeur gerealiseerd kan worden.

    Essenties zijn absolute voorwaarden

    Als een voorkeur zo belangrijk voor jou is dat het al dan niet boeken van een reis ervan afhangt, dan gaat het om een essentie en niet om een preferentie. Meestal moet je voor een essentie betalen, maar daar staat tegenover dat het geregeld wordt.

  • Extra's bijboeken

    Een huurauto, activiteiten, dinner made by locals, een wijnproeverij, kookworkshop, entreebewijzen nationale parken. Je kunt dit, indien beschikbaar, allemaal bijboeken.

    Huurauto
    Boek je all-in huurauto via Sunny Cars, één van Nederlands grootste autohuurbemiddelaars voor de scherpste tarieven en brede beschikbaarheid. Bij Sunny Cars huur je zonder eigen risico en zijn schades gedekt die doorgaans buiten alle verzekering vallen, zoals banden, onder- en bovenkant van de auto, spiegels en ruiten. Zo kom je ter plekke niet voor onaangename verrassingen te staan.

    Bij boeking via onze website ontvang je een cadeau t.w.v. 30 EUR.

    Mail na boeking je reserveringsnummer en adres. Na de huurperiode ontvang je jouw cadeau per post.

  • Wat houdt een boeking op aanvraag in

    Het kan zijn dat een bepaalde reis of accommodatie op aanvraag is. Dit betekent dat wat wij ingekocht hebben al volgeboekt is. We overleggen met jou of je de boeking op aanvraag wilt en gaan dan bij de leverancier vragen of we nog extra capaciteit kunnen krijgen.

    Een boeking op aanvraag duurt maximaal 5 werkdagen.
    Als de leverancier aangeeft dat er nog plek is, gaat de vakantie door en ontvang je een bevestiging van ons. Jouw boeking is dan definitief. Houd er rekening mee dat, als jij je reis daarna wilt annuleren, daar annuleringskosten aan zijn verbonden. Bij een boeking op aanvraag vervalt namelijk de bedenktijd van 3 werkdagen.

    Mocht het zo zijn dat er helaas geen plekje meer vrij is, dan gaan we samen met jou op zoek naar een passend alternatief.

  • Wanneer ontvang ik mijn reispapieren?

    Reisbescheiden worden uiterlijk 10 dagen voor vertrek per e-mail gestuurd naar de hoofdboeker. Een enkele keer wordt deze door de spambox onderschept; check ook deze map.

  • Je boeking wijzigen

    Na het opmaken van de reisovereenkomst kan jij tot 6 weken voor vertrek het één en ander wijzigen (voor zover
    de gewenste wijziging nog mogelijk is). Voor iedere wijziging worden 30 EUR wijzigingskosten in rekening
    gebracht plus de eventuele door de wijziging ontstane extra kosten*.

    Aanpassing van bestemming,
    accommodatie, reisduur of vertrekdatum wordt mogelijk als een annulering beschouwd en hierop zijn de Algemene voorwaarden van toepassing.

    Neem bij een wijziging contact met ons op. Wij maken dan een kostenberekening op basis waarvan jij kan beslissen of jij de reis wilt wijzigen.

Accommodatie

  • Wat voor een accommodaties zijn er?

    In ons aanbod hebben we luxe villa’s, vakantiewoningen, appartementen, B&B, local stay accommodaties, kleinschalige glampings, kleine boutiquehotel. Allemaal met zorg en aandacht uitgezocht. Zo liggen ze in een mooie omgeving of hebben ze een goede ligging, zijn ze kleinschalig, weg van de massa (overtoerisme). Verder vinden we het belangrijk dat gastvrijheid, sfeer en een persoonlijke benadering hoog scoort. Meestal is er een zwembad bij de accommodatie aanwezig, wanneer er geen zwembad aanwezig is dan is de zee, een rivier of een meer in de nabije omgeving te vinden.

  • De slaapplekken bij samengestelde reizen

    De accommodaties (3* en 4*) die wij aanbieden hebben wij veelal zelf bezocht.
    Het zijn de vakanetieadresjes met een persoonlijke, gastvrije, ontvangst en verzorgd en netjes.
    Daarbij wordt rekening gehouden dat de ligging goed is en nodige faciliteiten aanwezig zijn.

    Liever op sommige plekken een upgrade of een keuze voor specifieke accommodaties dit is op aanvraag altijd bespreekbaar.

  • Wat betekenen de afkortingen

    p.n: per nacht
    p.p: per persoon
    p.p.p.n: per persoon per nacht
    p.a.p.n: per accommodatie per nacht
    p.w: per week
    1, 2, 3, pk: 1, 2, of 3 persoonskamer
    lg: logies (overnachting)
    lo: logies met ontbijt
    hp: halfpension (ontbijt en diner)
    vp: volpension (ontbijt, lunch en diner)
    ai: all inclusive
    bd: bad/douche
    ba: bad
    do: douche
    ac: airconditioning
    bl: balkon
    te: terras
    zz: zeezijde
    lz: landzijde
    bz: bergzijde

  • Wat zeggen de foto's over de accommodaties

    Het interieur van de accommodaties komt in sommige gevallen niet exact overeen met de foto’s op de website. De foto’s geven echter wel een goede impressie van de accommodatie.

    Sommige accommodaties veranderen echter weleens van interieur, exterieur, etc. waardoor deze dus (iets) verschillen van de werkelijkheid. Het kan dus zijn dat de kamers/appartementen iets afwijkt van wat je op de foto’s ziet. Daarnaast zijn er bij sommige accommodaties meerdere kamers van hetzelfde kamertype beschikbaar, hierdoor kan iedere kamer qua inrichting net even anders zijn. Het is dus niet zeker dat je de kamer op de getoonde afbeelding ook werkelijk krijgt.

    Bij het boeken van een samengestelde reis boek je accommodaties op basis van de bestemming die je aandoet tijdens je rondreis. De accommodaties liggen niet altijd direct in het centrum of aan zee (indien van toepassing) van de genoemde plaats maar in de directe omgeving.

  • Waaruit bestaat de keuken of kitchenette

    De keukeninrichting is in veel gevallen bescheidener dan thuis. In alle gevallen zijn kookplaat, gootsteen, pannen en servies aanwezig. De accommodaties in het hoger segment zijn natuurlijk voorzien van luxe apparatuur. Zaken zoals vaatwasmachine, magnetron, koffiezetter e.d. staan aangegeven bij de beschrijving van de accommodatie.

  • Zijn er handdoeken en is er bedlinnen aanwezig

    In alle accommodaties zijn bedlinnen en handdoeken (voor in de badkamer) aanwezig. Strand/zwembad handdoeken en soms ook keukenlinnengoed moet je wel zelf meenemen. Wisseling van linnengoed gebeurt in de meeste accommodaties 1 tot 3 keer per week.

  • In- en uitchecktijden

    Inchecken kan meestal vanaf 15.00 uur. Bij een eerdere aankomst, zal de accommodatie-eigenaar altijd zijn best doen je appartement/kamer eerder gebruiksklaar te hebben. Of dit lukt is mede afhankelijk van de vertrektijd van de vorige gasten.

    Uitchecken moet meestal rond 10.00 uur. Bij een hele late terugvlucht kan in overleg met de eigenaar soms de kamer/het appartement langer aangehouden worden. Vaak wordt hier een bedrag voor gerekend. Betaling hiervan is altijd ter plaatse rechtstreeks bij de accommodatie.

  • Borg betalen voor de accommodatie

    De eigenaar/beheerder van bepaalde accommodaties wil dat je een borg voldoet zodat je in geval van schade aan de accommodatie niet voor onverwachte kosten komt te staan. De borg wordt door de eigenaar/beheerder bepaalt en de hoogte is afhankelijk van de accommodatie. De manier(en) waarop je de borg kunt betalen is afhankelijk van de accommodatie (eigenaar). Het is meestal zo dat je bij privé eigenaren de borg vaak contant dient te voldoen.

  • Bij een samengestelde reizen vooraf mijn accommodatie kiezen

    Bij een directe boeking via de website staat de route en programma vast. Je overnacht in 3* en soms een 4* accommodatie.

    Op de bestemming in het programma geldt altijd dezelfde prijs/kwaliteitsverhouding voor accommodaties. Zo hebben we de mogelijkheid om uit te wijken naar een accommodatie in een gelijkwaardige klasse en met dezelfde faciliteiten, alleen dan net even een andere locatie in de nabije omgeving.

    Omdat we verglijkbare accommodaties aanbieden kunnen we de reis vrijwel altijd bevestigen.

    Liever zelf jouw ideale accommodatie kiezen?

    Op basis van jouw wensen blokken we de accommodaties en bieden jou de vrijheid om zelf je keuze te maken.

Vervoer

  • Hoe kan ik naar Kroatië reizen?

    Wil je per vliegtuig naar Kroatië? We raden je dan aan zelf de tickets te boeken. Dit is altijd voordeliger. Je kunt vliegen vanaf Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven of Duitse/Belgische luchthavens. Daarnaast zijn er veel mogelijkheden vanaf Belgische en Duitse luchthavens. Bij de keuze van jouw reis vertellen wij je op welke luchthaven in Kroatië je het beste kunt vliegen.

    Reis je met eigen auto dan geniet je bij Puur Kroatië veel voordelen. Zo hoef je bij Puur Kroatië niet op de enorme drukke weekenddagen te reizen in het hoogseizoen. Daarnaast ontvang je handige tips voor onderweg en hebben we leuke stops voor je in Z-Duitsland, Oostenrijk , Slovenië voor een overnachting onderweg.

    Reizen per trein is niet alleen heel bijzonder maar ook nog eens een mooie manier van duurzaam reizen. Graag delen we informatie en ervaringen van onze treinreis expert Wendy die zelf altijd zoveel mogelijk per trein reist.

    Leuk weetje!
    Wendy reisde vroeger als kind zijnde al, met haar ouders, altijd per trein en later per autoslaaptrein tussen Kroatië-Nederland. Naast haar fascinatie en liefde voor Kroatië heeft zij ook een liefde en fascinatie voor ‘treinen’. Nieuwsgierig waarom Wendy ook vaak het lopend spoorboekje wordt genoemd, lees dan haar blog.

Autohuur

  • Puur Kroatië werkt samen met Sunny Cars

    Met het vliegtuig of de trein naar Kroatië? Om alle vrijheid te hebben en op die prachtige plekjes te kunnen komen boek een huurauto.

    We gaan voor kwaliteit van de huurauto en een goede service. Daarom werken we al meer dan 12 jaar samen met Sunny Cars. Groot voordeel is dat Sunny Cars all-inclusive autohuur aanbiedt zodat je nooit voor onaangename extra kosten komt te staan.

Reizen met kinderen

  • Welke reisdocumenten voor kinderen

    Sinds 26 juni 2012 moet ieder kind in het bezit zijn van een eigen reisdocument, ongeacht de leeftijd. Je bent hier als reiziger zelf verantwoordelijk voor. Het is niet meer toegestaan de grens te passeren met een paspoort waarin kinderen zijn bijgeschreven.

  • Reizen met kind zonder ouders of voogd

    Wanneer je reist met een minderjarige zonder beiden ouders/voogd(en) met het ouderlijk gezag, is het in veel gevallen noodzakelijk dat je toestemming nodig hebt.

    Hoe krijg ik toestemming?
    Voor meer informatie over toestemming en het formulier verwijzen wij je naar de website van de Rijksoverheid.

Prijzen & Betalen

  • Prijzen op de website

    De prijzen op de website zijn per persoon (alleen bij alle samengestelde reizen). Prijzen voor losse accommodaties zijn per unit. De prijzen kunnen tijdens het seizoen wisselen. De reissom is vastgesteld op basis van prijzen, belastingen en wisselkoersen.

    Kluisjes, borg en eventuele toeristenbelasting en dergelijke dienen ter plaatse te worden afgerekend.
    De vermelde prijzen van deze plaatselijke kosten zijn een indicatie en kunnen in werkelijkheid afwijken.

  • Wat zijn de prijzen voor kinderen en baby's

    Kinderen
    Kinderkorting is van toepassing op samengestelde reizen. Je vindt deze terug onder de prijstabewl bij de betreffende reis.
    Korting is alleen van toepassing indien kinderen op een extra bed of slaapbank in dezelfde accommodatie als de 2 volbetalenden slapen.

    Baby
    Voor baby’s tot 2 jaar (op de dag van vertrek) betaal je in veel gevallen geen reissom. Er wordt alleen €40,- voor jouw baby gerekend. Er komen wel extra kosten bij voor huur babybedje en kinderstoel.

Tijdens de vakantie

  • Problemen tijds je reis

    Het is belangrijk om eventuele klachten direct kenbaar te maken.

    Soms kan het voorkomen dat je klachten hebt over de reis. Bijvoorbeeld dat je ontevreden bent over jouw verblijf of dat er iets niet goed gaat bij je geboekte acitiviteit. Meld dit dan direct bij de betrokken dienstverlener en blijf daar niet mee rondlopen. Problemen of klachten meld je eerst ter plekke. De dienstverlener moet eerst de kans krijgen het op te lossen. Bovendien zijn problemen sneller opgelost dan wanneer vanuit Nederland actie wordt verwacht.

    Bij een urgente klacht welke direct moet worden opgelost en waarbij je de betrokken dienstverlener naar meerdere pogingen niet hebt kunnen bereiken, bel of mail je ons direct.

  • Inchecken accommodatie

    Weet dat wij geen grote hotels/resorts aanbieden waar 24 uur per dag een receptie is bemand. Daarom verzoeken we je altijd om tot uiterlijk 48 uur voor aankomst met de accommodatie contact op te nemen en de te verwachten aankomsttijd door te geven. Dit doe je via whatsapp/viber/sms op het nummer wat je van ons hebt ontvangen.
    1 dag voor aankomst dien je dan ook een bevestiging terug te hebben ontvangen van de host.

    Zo zorgen we er met elkaar voor dat alles goed geregeld is.

Na de vakantie

  • Reviews/Reiservaringen

    Hoe plaats ik een reiservaring?

    We waarderen het als je jouw reiservaringen wilt delen. Daarmee help je niet alleen toekomstige reizigers, maar je helpt daarmee ook ons. Zo krijgen we te weten of we nog op de goede weg zitten of dat er punten zijn die aandacht en verbetering nodig hebben. Dat kan door ons een mail te sturen of een referentie te plaatsen op:
    Reisorakel
    Reisbureauvergelijker

    Ook vinden we het heel leuk om complimenten te ontvangen en door te geven aan leveranciers waar we mee samenwerken of aan ons team.

    Feedback, een opmerking, een tip, jouw reiservaring, een compliment, we horen het graag!

Saaie pagina's

  • Copyright/Disclaimer

    Copyright
    Alle publicaties van Puur Kroatië zijn beschermd. Alle rechten zijn derhalve voorbehouden. Niets uit de schriftelijke en digitale uitgaven mag op enigerlei wijze vermenigvuldigd worden en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, internet/intranet of op welke wijze dan ook zonder dat daar voorafgaand schriftelijke toestemming van Puur Kroatië voor is gevraagd.

    Disclaimer

    Puur Kroatië heeft met grote zorg en naar beste vermogen de informatie op haar site samengesteld. Hoewel de informatie met de grootst mogelijke zorg wordt ingevoerd/geplaatst, kunnen bij het overnemen van gegevens door technische storingen of andere omstandigheden fouten in de gegevens ontstaan of gegevens onvolledig verkomen. Puur Kroatië aanvaardt daarvoor geen enkele aansprakelijkheid en is van mening dat gebruik van verkregen informatie voor eigen risico is.

  • Privacytstatement

    Wij waarderen het vertrouwen dat je in ons stelt en dat is voor ons de reden om uiterst zorgvuldig om te gaan met de persoonsgegevens die je aan ons doorgeeft.

    Puur Kroatië respecteert je recht op privacy. Met dit beleid informeren wij je HIER hoe wij met je persoonsgegevens omgaan.

  • Algemene Voorwaarden

    Indien je bij ons jouw vakantie hebt geboekt, betekent dit dat je akkoord gaat met onze voorwaarden. Het is daarom belangrijk dat je deze voorwaarden goed leest voordat je de boeking definitief maakt. Ook is het belangrijk dat je alle reisinformatie op de website hebt gelezen. Zo voorkom je dat je voor verrassingen komt te staan!

    Klik HIER voor onze Algemene Voorwaarden.

    Uitsluiting herroepingsrecht

    Het aanbod op de website is vrijblijvend en kan zo nodig worden herroepen. Herroeping wegens correctie van fouten in de berekening van bijvoorbeeld de reissom of van andere fouten is toegestaan. De herroeping dient zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 24 uur na de dag van aanvaarding te geschieden onder opgaaf van redenen.

Enthousiast geworden over Kroatië? Of heb je nog vragen?

Heb je ook zo’n zin om op vakantie te gaan, maar ben je inspiratieloos? Try us.

Bekijk ons reisaanbod Onze vakantiewoningen